AlcaTraz

AlcaTraz


#1 2009-01-07 19:16:39

Konraldinho

Administrator

Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 13

Podzial Wiosek

Podział wiosek


Posiadając więcej niż jedna wioskę należy dokonać podziału na wioski obronne i atakujące.
Jest to bardzo ważne gdyż atakować możemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im więcej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujących) tym silniejszy jest jej atak i siła przebicia. Nie możemy łączyć armii atakujących z kilku wiosek w jedna.
Dlatego posiadając dwie lub więcej wiosek należy je podzielić na wioski atakujące i obronne, po ty by dysponować możliwie największa siła uderzeniowa jaka jest możliwa w grze.

Limit populacji w wiosce to 24.000, ok. 4000 do 6000 z populacji zajmują robotnicy (zależnie od poziomu budynków w wiosce) natomiast cala resztę można przeznaczyć na jednostki:

- w wiosce atakującej, jednostki atakujące (topornicy, l.kawaleria, łucznicy konni, tarany, katapulty, pamiętać trzeba o szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejęcia wioski)
- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, łucznicy, c.kawaleria)

Co nam daje taki podział?

- Największą z możliwych sile ataku, gdyż nie można łączyć jednostek atakujących z rożnych wiosek w jedna armie.


Gdy posiada się więcej niż 2 wioski należy mieć więcej wiosek obronnych niż atakujących, gdyż obrona w tej grze jest bardzo ważna, jak sami sobie nie pomożecie to plemię może nie zdążyć.

Zalecane:

Na jedna wioskę atakującą od 2-4 wiosek obronnych, zależnie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki możecie na to poświęcić.
Ponadto gdy będziecie mięć ok 10 wiosek należy też posiadać wioskę zwiadowcza.
Gdy mamy 10 wiosek tak oto może wyglądać ich podział:
2-3 wioski atakujące
1 wioska zwiadowcza
6-7 wiosek obronnych

Wioska zwiadowcza
W wiosce tej budujemy głownie zwiadowców, minimum to 5000 (każdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludności) a resztę przeznaczamy na obronę. Można tez posiadać typowo zwiadowcza wioskę a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowców, ok 10.000 takiej sile nie oprze się żadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.

Układ sil w wiosce atakującej:

Topornicy ok. 6000 do 7000
Lekka kawaleria ok. 2000
Łucznicy na koniu ok. 1000
co nam łącznie daje 19000 do 20000 z populacji

posiadając więcej wiosek atakujących można te proporcje zmieniać i dobierać atak zależnie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy


Układ sil w wiosce obronnej:

pikinierzy - 4000 do 5000
miecznicy - ok. 9000
łucznicy - 6000 do 7000
zwiadowcy - 500 do 1000, w niektórych przypadkach można odstąpić, szczególnie gdy ma się silne królestwo i kilka wiosek zwiadowczych

Nie jest to idealny wzór, gdyż takiego nie można stworzyć, ponieważ każdy gracz może atakować inaczej dobraną armią. Jest to natomiast wzór najbardziej zbilansowany i przygotowany na duża większość armii, stanowi świetną obronę przy każdym ataku i posiadamy najmniej strat z możliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie będzie wstanie nas czymś zaskoczyć, nawet pod nasza nieobecność.
Natomiast nie należy polegać tylko na takiej obronie podczas ataku, jeżeli to możliwe przesyłamy tak dużo jednostek jak tylko możemy i zdążymy do atakowanej wioski aby zminimalizować straty i na 100% pokonać napastnika.

WAŻNE

Pamiętajcie, ze doświadczony gracz może czekać i zaatakować kiedy sadzimy, ze nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszcząc wszystko co mamy i chwile potem zajmuje nasza wieś.
Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, która zawiera ok 20.000 żołnierzy (licząc populacje). Sile takiej musimy przeciwstawić przynajmniej równowagą sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (licząc populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku należy dosłać jednostki z innych wiosek jeżeli jest to możliwe.

Nie zalecane jest trzymanie jednostek atakujących podczas obrony w wiosce, należy je odesłać, jeżeli jest to możliwe (jesteśmy zalogowany podczas ataku), Dlaczego?
Dlatego, ze nie dodają one wiele do obrony a w chwili gdy się bronią są bardzo słabe i zginie ich ogromna ilość, stracimy też jedyną możliwość na kontratak i pozbędziemy się własnej armii, odbudowa jest długa i kosztowna.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.topoff.pun.pl www.narutotutaj.pun.pl www.umcraft.pun.pl www.wawel.pun.pl www.sigittariis.pun.pl